Včera jsem si listovala přílohou Hospodářských novin proč ne?! a zastavila jsem se na článku "Mladí, slavní, mocní". Článek byl věnovaný tématu, kterého jsou teď plná média - fashion blogům. Níže uvedený odstavec mě popíchl k příspěvku o módních blozích jakožto marketingovém nástroji, který má velký potenciál.
"Sedí v prvních řadách přehlídek nejvýznamnějších návrhářů, designéři jim posílají své nejnovější modely, vlivné časopisy s nimi dělají rozhovory a oni často nemají dostudovanou ani střední školu. A to všechno jenom proto, že si bloggeři na internetu píšou o módě deník."
Samozřejmě, že to návrháři, designéři nebo prodejci oblečení nedělají z čistého altruismu, je to skvělá reklama a za hubičku! Asi nejviditelnějším hráčem v ČR je na tomto poli H&M. "Významné" blogerky si pozve do svého showroomu, ty o tom napíší (s patřičnou foto ilustrací) na svých blozích a H&M má reklamu zadarmo. Desítky čtenářek zatouží po stejném oblečení a vyrazí do nejbližšího obchodu. Skvělá marketingová strategie.
Co by se stalo, kdyby blogová celebrita Sandra Leopardová začala hanit H&M? Jak velký vliv by to mělo? Přestaly by tam čtenářky blogů nakupovat? Protože když můžou blogerky přilákat zákazníky, můžou je i odradit.
Co by se stalo, kdyby blogová celebrita Sandra Leopardová začala hanit H&M? Jak velký vliv by to mělo? Přestaly by tam čtenářky blogů nakupovat? Protože když můžou blogerky přilákat zákazníky, můžou je i odradit.
Mužeš zkusit podplatit Sandru a uvidíme co to udělá :-D
ReplyDeleteJá bych k tomu řekla toto: Napsat je slušnost :-D ... ale každý člověk soudný a rozumný ví, že v některých obchodech se vyplatí kupovat kousky, které se po ušpinění vyhodí a v jiných zase to, co chceme nosit deset let a pak předat dětem.
Nicméně, jako marketingový tah je to vskutku geniální a popravdě, holky co to v HM mají na starost jsou na to náležitě pyšné - a já se jim nedivím, já jim to přeju. Protože konkurenční boj mezi obchody je tvrdý...
(pokud má Sndra skutečně moc, mělo by to znamenat, že když si koupí i něco příšerného a nekvalitního a řekne o tom že je to fajn, lidi prodejcům urvou ruce...a pokud něco odsoudí, lidi to odsoudí taky, protože ona přece musí vědět, co je dobré...to je v podstatě definice moc, jak nám ji včera na sociologii vysvětloval pan profesor. Nijak bych to nedramatizovala :-D)
Presne, je to genialni tah. Lide z marketingoveho oddeleni H&M by meli byt velmi pochvaleni.
ReplyDeleteO obleceni mi primarne nejde, fascinuje me to z toho maretingoveho hlediska.
Jojo, moje slova ;-). Ale co už...
ReplyDeleteZajímavý článek :)
ReplyDeleteMůj blog:http://luci-fashion.blogspot.cz/