24 Apr 2011

Špenátový quiche

Eva mi k narozeninám nadělila kuchařku Kouzlo dezertů od Mirky Slavíkové. Z téhle slavné knížky jsem Evě upekla Quiche Lorraine, ale jelikož jsem spěchala, nestihla jsem ho zdokumentovat a bez fotek se mi sem recept dávat nechtělo. Na jarní - "velikonoční" - quiche jsem si vyhradila dostatek času, takže přicházím s receptem na Quiche se špenátem a kozím sýrem.


Ingredience:

Těsto
* 100 g celozrnné mouky
* 100 g hladké mouky
* 100 g másla
* špetka soli
* voda podle potřeby

* 4 stroužky česneka 
* olivový olej
* 160 g špenátových listů
* 125 g kozího sýra

* 3 vejce
* 400 g smetany ke šlehání
* sůl, pepř

Postup:

Prosejte mouky, zpracujte je s máslem a solí a dle potřeby přidávejte vodu, tak aby vám vzniklo pevné těsto. Rozválejte ho a vyložte jím koláčovou formu.

Na oleji orestujte na drobno nasekaný česnek a na malou chvíli přidejte i špenátové listy. Směs rozložte na těsto. Přidejte ještě kozí sýr a zalijte zálivkou. Jak na zálivku? V misce prošlehejte smetanu, vejce, sůl a pepř.

Pečte v předem předehřáte troubě cca 35 minut. Ze začátku jsem troubu nechala na 180 °C a po necelých 10 minutách jsem ji stáhla na minimum.

No comments:

Post a Comment